Nikon Service Point › Nederland

Header

Veel gestelde vragen (FAQ)

Ik heb een Nikon product wat gerepareerd moet worden. Wat moet ik doen?


Ik wil de CCD (sensor) van mijn spiegelreflex camera laten reinigen. Kan ik hiervoor langskomen?


Leveren jullie ook onderdelen aan particulieren?


Repareren jullie nog Nikon scanners?


Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor garantie?


Hoe zit het met eventuele onderzoekskosten, administratiekosten en verzendkosten?


Wat zijn de administratiekosten precies?


Kunt u mij zeggen hoeveel een reparatie ongeveer gaat kosten?


Kunt u mij een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing/folder sturen?







Ik heb een Nikon product wat gerepareerd moet worden. Wat moet ik doen?
Vul s.v.p. dit formulier in en boek een afspraak en kom langs, of pak het product goed in en stuur het samen met het formulier op. Nogmaals, zorg alstublieft voor een degelijke verpakking als u ervoor kiest om het product te versturen. Uiteraard kunt u uw camera ook aanbieden bij uw dichtstbijzijnde foto-vakhandel.

Ik wil de CCD (sensor) van mijn spiegelreflex camera laten reinigen. Kan ik hiervoor langskomen?
Ja, u kunt hiervoor langskomen op afspraak. U kunt deze boeken via onze website. Het duurt ongeveer 30 minuten, en de prijs is 25 euro (35 euro voor toestellen met een FX sensor) excl. BTW. U kunt uw toestel ook per post opsturen. Er komen dan 9.00 euro excl BTW verzendkosten en 12 euro excl BTW handlingskosten bij.

bedragen inclusief BTW:
sensorreiniging30.25 euro
FX sensor42.35 euro
verzendkosten10.89 euro
administratiekosten14.52 euro

Leveren jullie ook onderdelen aan particulieren?
Ja, u kunt hiervoor terecht op onze webshop. In principe leveren wij alleen onderdelen die eenvoudig voor een leek te vervangen zijn en waar bovendien regelmatig vraag naar is. Staat het onderdeel wat u zoekt er niet bij? Neem dan s.v.p. contact met ons op.

Repareren jullie nog Nikon scanners?
Helaas zijn wij gestopt met het repareren van scanners.

Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor garantie?
Als u aanspraak wilt maken op garantie moet u een garantiecertificaat kunnen overleggen, tezamen met een aankoopnota waaruit blijkt dat het apparaat binnen de garantieperiode is aangeschaft. Bovendien moet u voldoen aan de overige garantievoorwaarden van Nikon. Zo is val/stootschade bijvoorbeeld te allen tijde uitgesloten van garantie.

Hoe zit het met eventuele onderzoekskosten, administratiekosten en verzendkosten?
Als wij uw reparatie onder garantie kunnen afhandelen dan brengen wij u uiteraard geen kosten in rekening.

Als wij uw reparatie (om wat voor reden dan ook) niet onder garantie af kunnen wikkelen dan brengen wij u de volgende kosten in rekening:

* Wij doen u een offerte toekomen met daarop gespecificeerd het bedrag aan loon- en materiaalkosten die gemaakt moeten worden om uw apparaat te herstellen zodat het de naam Nikon weer waardig is.

* Wij rekenen 12 euro excl. BTW (14,52 euro incl. BTW) aan administratiekosten.

* Wilt u uw reparatie teruggestuurd hebben naar uw huis of -werkadres? Dan rekenen wij u 9.00 euro excl. BTW (10,89 euro incl. BTW) aan verzendkosten. Hierin inbegrepen zijn de kosten van het verpakkingsmateriaal, de loonkosten van onze magazijnmedewerker die uw apparaat met zorg inpakt en de transportverzekering die wij afsluiten mocht er onverhoopt toch iets mis gaan.

* Bij ongerepareerd retour rekenen wij 36 euro excl. BTW (43.56 euro incl. BTW) onderzoekskosten per te onderzoeken apparaat (een camerabody, een lens en een flitser zijn in principe drie apparaten). Bij Coolpix compactcamera's rekenen wij 24 euro excl. BTW (29.04 euro incl. BTW) onderzoekskosten. Deze kosten gelden dus alleen als u het apparaat niet laat repareren en weer terug wilt ontvangen.

* Als u afstand doet van uw apparaat (en dat is dan inclusief alle accessoires die u eventueel bijgeleverd heeft) dan rekenen wij geen onderzoekskosten en geen administratiekosten. Het spreekt voor zich dat er dan ook geen verzendkosten van toepassing zijn.

Wat zijn de administratiekosten precies?
De meeste van onze werknemers zijn monteurs, maar wij hebben natuurlijk ook mensen nodig om uw apparatuur in ontvangst te kunnen nemen (aan de balie of in het magazijn), de apparatuur te registreren in het computersysteem, de factuur op te stellen, de telefoon te beantwoorden, de boekhouding te verzorgen etc. etc. Ook hebben deze mensen computers nodig, software, allerhande kantoorartikelen etc. etc. Zonder deze mensen en faciliteiten kunnen wij als reparatiebedrijf niet functioneren.

Anders gezegd, de 12 euro excl. BTW die u op uw factuur ziet staan zijn de kosten die wij u in rekening moeten brengen voor alles wat niet direct met het daadwerkelijke uitvoeren van de reparatie te maken heeft. Deze kosten dekken de afdeling die voor ons reparatiebedrijf hard nodig is als schakel tussen u (de klant) en de monteur. Het is dus niet zo dat u (incl. BTW) 14.52 euro betaalt voor enkel het uitdraaien van een factuur. Deze kosten omvatten 'al het overige' wat niet direct met het daadwerkelijke uitvoeren van de reparatie te maken heeft.

Kunt u mij zeggen hoeveel een reparatie ongeveer gaat kosten?
Het is vrijwel nooit mogelijk om zonder uw Nikon apparaat gezien te hebben een nauwkeurige indicatie van de kosten te geven. Wij raden u dan ook aan om uw reparatie aan te bieden en te vragen om een prijsopgave. U mag zelf het bedrag waarboven u een prijsopgave wilt hebben bepalen. Wij rekenen altijd 36 euro excl. BTW (43.56 euro incl. BTW) aan onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave betaalt u de onderzoekskosten, ofwel u doet afstand van uw Nikon apparaat. In het laatste geval hoeft u niets te betalen.

Kunt u mij een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing/folder sturen?
Nee, wij zijn een reparatiebedrijf en kunnen u hier helaas niet mee helpen. Raadpleeg s.v.p. Nikon Nederland of uw foto-vakhandel.

Openingstijden (alleen op afspraak!)

Maandag - Donderdag
9:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00

Vrijdag
9:00 - 12:30 | 13:00 - 15:00

Zaterdag - Zondag
gesloten

25-12-2024 t/m 01-01-2025
gesloten

Is uw Nikon defect?

boek afspraak




gratis opsturen

Support Centre

Heeft u een vraag die niet zozeer over reparatie of onderhoud maar meer over het gebruik van uw Nikon gaat? Of heeft u bijvoorbeeld een gebruiksaanwijzing nodig? Bel dan gerust het Support Centre!

0900-1225564
(lokaal tarief)

Maandag - Vrijdag
9:00 - 17:00

Zaterdag - Zondag
gesloten